اولین شماره فصلنامه علمی- تخصصی صلح‌پژوهی اسلامی به صاحب امتیازی جمعیت ندای صلح و مدیرمسئولی و سردبیری دکتر سید محمد ساداتی نژاد منتشر شد. به گزارش روابط عمومی جمعیت ندای صلح، این فصلنامه نشریه‌ای تخصصی در زمینه روابط بین‌الملل است که با بهره‌گیری از حمایت و مشاوره اساتید مجرب دانشگاهی به بررسی موضوعات و محورهای […]

اولین شماره فصلنامه علمی- تخصصی صلح‌پژوهی اسلامی به صاحب امتیازی جمعیت ندای صلح و مدیرمسئولی و سردبیری دکتر سید محمد ساداتی نژاد منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت ندای صلح، این فصلنامه نشریه‌ای تخصصی در زمینه روابط بین‌الملل است که با بهره‌گیری از حمایت و مشاوره اساتید مجرب دانشگاهی به بررسی موضوعات و محورهای گوناگون در زمینه صلح اسلامی می‌پردازد و هدف از انتشار آن گامی در جهت تحقق بیشتر صلح و عدالت و تبیین مفهوم صلح از نگاه اسلامی می‌باشد.

رابطه صلح و عدالت در منظومه فکری سید قطب، بررسی رابطه فقر با خشونت و افراطی‌گری: بررسی موردی گروه تکفیری جهادی، بررسی نظریه صلح انسانی در روابط بین‌الملل، با تکیه بر نگاه فلسفی- فقهی امام خمینی (ره)، بررسی مقایسه‌ای صلح پایدار از نگاه مکتب واقع‌گرایی و اسلام، جلوه‌هایی از صلح و آشتی در اشعار فردوسی و الگوهای عملی صلح امیرالمومنین (ع) با تاکید بر نهج‌الابلاغه از جمله مقالاتی است که در اولین شماره این فصلنامه به چاپ رسیده است.

مطالعه این فصلنامه به تمامی متخصصان و علاقمندان حوزه صلح اسلامی، پیشنهاد می‌گردد. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت فصلنامه به آدرس iprjournal.ir نسبت به مطالعه و جهت دریافت فصلنامه به آدرس کاشان، میدان معلم، بلوار باهنر، کوچه شهید متقی، پلاک ۵۴، مجتمع راه روشن، جمعیت ندای صلح مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۵۴۸۸۴۳ تماس حاصل نمایند.

نظر به استقبال اساتید، دانشجویان و پژوهشگران ارجمند، شماره‌‌ دوم این فصلنامه نیز با محوریت «صلح، اسلام و جهان پساکرونا» تا ۳۰ شهریور جاری آماده پذیرش مقالات می‌باشد. لذا، از کلیه صاحب‌قلمان دعوت به عمل می‌آید، مقالات خود را در زمینه فوق از طریق وب‌سایت فصلنامه به آدرس iprjournal.ir و یا به آدرس الکترونیکی فصلنامه به آدرس Nedaye.solh@yahoo.com ارسال نمایند. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت فصلنامه مراجعه نمایند.