به نام خدا جمعیت ندای صلح، ضمن ابراز همدردی با مردم ایران و تمام مردم در سراسر جهان و دعا به درگاه خداوند، برای شفای عاجل مبتلایان به کویید ۱۹ و از میان برداشته شدن این مصیبت از دامان بشریت و در ادامه با اعتراض و درخواست‌های جهانی برای لغو تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه مردم […]

به نام خدا

جمعیت ندای صلح، ضمن ابراز همدردی با مردم ایران و تمام مردم در سراسر جهان و دعا به درگاه خداوند، برای شفای عاجل مبتلایان به کویید ۱۹ و از میان برداشته شدن این مصیبت از دامان بشریت و در ادامه با اعتراض و درخواست‌های جهانی برای لغو تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه مردم ایران در پی شیوع ویروس کرونا، این تحریم‌ها را بر خلاف مسائل انسان‌دوستانه و نقض حقوق‌بشر دانسته و محکوم می‌کند.

تاکنون بسیاری از دولت‌ها، نهادهای بین‌المللی، شخصیت‌ها و پویش‌های مردمی در سراسر جهان، خواستار لغو تحریم‌های ضدایرانی آمریکا در بحبوحه بحران کرونا شده‌اند. امتناع آمریکا و تداوم این تحریم‌ها در سختترین شرایط ناشی از ویروس کرونا ثابت کرد، توقع انسان‌دوستی و خیرخواهی از استعمار جهانی به ویژه آمریکا اشتباه محض است. این اقدام ظالمانه آمریکا قطعا در حافظه تاریخ خواهد ماند.

این تحریم‌ها علاوه بر ایجاد تاثیرات منفی جدی برای مقابله با کرونا مانع از شکلگیری همکاری‌های جهانی برای پیشگیری و مهار کرونا در جهان می‌شود. شواهد جهانی این بیماری حاکی از آن است که بدون همکاری و همبستگی بین‌المللی و کمک‌های متقابل، نمی‌توان به سادگی از این بحران و آثار ناشی از آن خارج شد. عدم واردات دارو و تجهیزات پزشکی در برخی کشورها همچون ایران به خاطر تحریم‌ها، مهار این بیماری جهانی را دشوارتر ساخته است و امنیت جهانی، سلامت و کرامت انسانی را به مخاطره انداخته و انسان‌های بسیاری را در معرض خطر قرار داده است.

با وجود همه این تحریم‌ها و محدودیت‌ها، جمهوری اسلامی ایران از آغاز شیوع ویروس کرونا در پرتو تعالیم دینی برای صیانت از کرامت انسانی و به لطف رهنمودهای مدبرانه و هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و واکنش ارزشمند و افتخارآفرین مردم و گروه‌های جهادی، پیشرفت چشمگیری در مبارزه با بیماری کرونا داشته است. جمهوری اسلامی ایران، با اعلام آمادگی خود در به اشتراک گذاشتن تجارب خود برای مقابله با ویروس کرونا با کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی، درسی انسانی و اخلاقی به جهان داد.

روابط عمومی جمعیت ندای صلح

۲۰ خرداد ۱۳۹۹