به گزارش روابط عمومی جمعیت ندای صلح، ششمین نشست شنبه‌های صلح‌پژوهی با موضوع «صلح عادلانه در آموزه‌های نهج‌البلاغه» در روز شنبه، ۲۹ خرداد ساعت ۱۸ به صورت مجازی از پیج اینستاگرام جمعیت ندای صلح به آدرس @cfpp.ir برگزار شد. در این وبینار حجت السلام و المسلمین دکتر مجتبی خندان، استاد حوزه و دانشگاه سخنرانی کرد. […]

به گزارش روابط عمومی جمعیت ندای صلح، ششمین نشست شنبه‌های صلح‌پژوهی با موضوع «صلح عادلانه در آموزه‌های نهج‌البلاغه» در روز شنبه، ۲۹ خرداد ساعت ۱۸ به صورت مجازی از پیج اینستاگرام جمعیت ندای صلح به آدرس @cfpp.ir برگزار شد.

در این وبینار حجت السلام و المسلمین دکتر مجتبی خندان، استاد حوزه و دانشگاه سخنرانی کرد. وی در ابتدا ضمن گرامیداشت دهه کرامت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را تبریک گفت.

وی با بیان اینکه صلح بحثی است که در متون دینی یعنی قرآن کریم، روایات اهل بیت (ع) و در آموزه‌های علوی، بخصوص در نهج‌البلاغه بیانات متنوعی را به خودش اختصاص داده است گفت امام علی (ع) در جاى جاى نهج‏‌البلاغه سخنانى نغز و آموزنده درباره صلح مطرح كرده و راهى بسيار روشن، هماهنگ با عقلانيت ناب و وجدان‏پسند و جهان‏بينى الهى مطرح كرده است.

وی با بیان اینکه اسلام خواهان صلح شرافتمندانه، مسالمت‌آمیز، با احترام و رعایت حقوق متقابل است گفت در نهج‌البلاغه صلح عادلانه صلحی است که از روی عدالت باشد و صلحي كه خردمندانه و خداپسندانه باشد و پشيماني نياورد، خير و خلاف آن، شر است و  تبعیض، کینه و دشمنی نتیجه صلحی است که غیر عادلانه باشد.

وی در پایان به حکومت حضرت مهدی (عج) که حکومتش عادلانه و قیامش از روی حکمت و عدالت است اشاره کرد و گفت، در حکومت مهدی (عج) عدالت فراگیر می‌شود و صلح عادلانه به معنای واقعی محقق می‌شود.