به نام خدا دهه امامت و ولایت ایام مبارکی است که سرشار از خوبی‌ها، ارزش‌ها و کمالات انسانی است و آموزه‌های فراوانی برای بشریت به همراه دارد. این دهه یادآور این حقیقت است که پیمودن مسیر تقرب به سوی خداوند سبحان، تهذیب نفس و رسیدن به کمال، بدون ولایت امکان‌پذیر نیست. عید قربان، در آغاز […]

به نام خدا

دهه امامت و ولایت ایام مبارکی است که سرشار از خوبی‌ها، ارزش‌ها و کمالات انسانی است و آموزه‌های فراوانی برای بشریت به همراه دارد. این دهه یادآور این حقیقت است که پیمودن مسیر تقرب به سوی خداوند سبحان، تهذیب نفس و رسیدن به کمال، بدون ولایت امکان‌پذیر نیست.

عید قربان، در آغاز این دهه یادآور روز رهایی از تعلقات غیرخدایی و قربانی کردن دلبستگی‌های دنیایی، شکوفایی ایمان و دل سپردن به رضایت محبوب است. این عید، یادآور با شکوهترین مرتبه تسلیم در برابر مشیت الهی و تبری از هوای نفس و تاسی به دریای لایزال ملکوت اعلی است تا بدانیم برای قرار گرفتن در مسیر کمال و وصل به خداوند متعال باید نفسانیات و تعلقات مادی و دنیایی خود را قربانی کنیم.

پایان این دهه نیز مصادف با عید سعید غدیر پرشکوهترین و زیباترین جلوه ولایت است که اساس دین، ثمره نبوت و تعیین خط‌مشی مسلمانان است. عید سعید غدیر، عصاره تمام فضائل الهی و انبیاء الهی را در قالب امامت و ولایت به بشریت تقدیم می‌کند تا هر کسی زیر سایه امامت و ولایت قرار می‌گیرد مسیر حق و حقانیت و هدایت و عدالت را گم نخواهد کرد.

بی‌شک قربان و غدیر درس‌های بزرگ و تاریخی به ویژه در زمینه حفظ وحدت و اتحاد برای امت اسلامی دارند. این دهه فرصت بسیار مغتنم و ارزشمندی برای تبیین و تشریح مبانی فکری و نظری امامت و ولایت و اهمیت و جایگاه ولایت در حفظ دین و حفظ اسلام ناب برای جامعه است.

جمعیت ندای صلح، فرا رسیدن دهه امامت و ولایت و اعیاد بزرگ قربان و غدیر را به همه مسلمانان جهان و بخصوص ملت شریف ایران تبریک و تهنیت عرض نموده و امید دارد فرصت بهره‌مندی از درس‌ها و آموزه‌های این دو عید شکوهمند برای همه مسلمانان فراهم شود.

روابط عمومی جمعیت ندای صلح

۱۰ مرداد ۱۳۹۹